Mini vakantietje, tussen het staken door! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Kim - WaarBenJij.nu Mini vakantietje, tussen het staken door! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Kim - WaarBenJij.nu

Mini vakantietje, tussen het staken door!

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 November 2014 | Ghana, Mampong

Deze week een rustige week gehad, want helaas ze zijn nog steeds aan het staken. Gelukkig hebben we een super tof weekend gehad!

Dinsdagochtend zijn we met Emmanuel op pad geweest. Hij heeft ons meegenomen naar een heel schattig primitief dorpje. Weer in de middle of nowere of course! Lekker warm in zijn rode autootje. De mensen daar waren heel blij om ons te zien. Alle kinderen wilden gelijk alles aan ons laten zien. Ze hadden daar een waterpomp voor het dorpje gebouwd. De kinderen moesten zich vroeger wassen en drinken halen uit een riviertje. Dat was heel sneu om te zien. Gelukkig hebben zij nu een waterpomp, zodat ze gewoon schoon water kunnen drinken. De kinderen vonden het heel leuk om op de foto te gaan! Zo vrolijk word je van die kinderen! Toen we weer weggingen werden we ook uitgezwaaid door het ontvangstcomité. ’s Middags hebben we weer heerlijk aan school gewerkt.

Woensdag hebben we weer aan school gewerkt en ’s middags hebben we heerlijk geluncht bij het Hillburi met onze grote vriend Kwame. Dan ben je er toch even uit na zo’n saai dagje school!
Donderdag een zelfde dagje. School, eten, school, eten. Gelukkig hebben we ook nog even lekker kunnen zonnen. Het weer is hier nog steeds heerlijk! ’s Avonds kregen we nog bezoek van Richmond en Michael (de stagebegeleider van Karlijn). En daarna konden we onze tas gaan pakken, want vrijdag t/m zondag is het mini vakantie tijd! We hadden er zin in!

Vrijdagochtend 07:15 uur tijd om te ontbijten. Sanne voelde zich helaas niet helemaal lekker. Dat was wel even balen want ons weekendje weg leek in duigen te vallen. Gelukkig zijn Karlijn en ik hele goede zusters en hebben we Sanne een beetje kunnen opknappen. Vol goede moet zijn we de auto ingestapt op weg naar Cape Coast! Sanne hebben we voorin gezet zodat zij lekker kon slapen. Karlijn en ik hebben ons heerlijk vermaakt op de achterbank met een lekker zakje plantain (soort bananen chips). Na een autoritje van circa 4 uur kwamen we aan bij Elmina. Hier zouden we eerst het slavenfort van Elmina gaan bezoeken en daarna doorrijden naar Kosa, ons heerlijke beachresort! Elmina was echt heel indrukwekkend om te zien. We hadden een hele leuke gids die alles goed kon vertellen. Helaas ging het met Sanne nog niet helemaal goed waardoor zij even rust moest nemen. Gelukkig bleef Richmond bij Sanne. Karlijn en ik werden weer op sleeptouw genomen met de gids. Hij heeft ons van alles laten zien en heel veel verteld. Het was zo naar om alles te zien daar, zelfs de geur die in de kerkers hing vergeet je nooit meer. We hebben in de dodencel gezeten en in de cel voor Europese soldaten, even om te kijken hoe dat was. Het heeft een erge indruk op ons achtergelaten. Gelukkig kon Sanne halverwege weer invallen en kon ze de rest van de rondleiding mee doen. Na het fort zijn we naar Kosa gereden. Daar was het toch wel een klein stukje heaven! Een prachtig strand en hele leuke gekleurde huisjes. De eigenaars zijn Nederlands dus dat was ook erg leuk. Hele schattig hond hadden ze ook! Eindelijk een hond die we konden aaien, wat een dotje! We werden naar onze kamers gebracht en daarna hebben we heerlijk wat gedronken en een stuk over het strand gewandeld. Dat was toch wel echt even genieten! ’S Avonds hebben we echt heerlijk gegeten. Dat was wel wat anders dan onze Ghanese kookkunsten. Ook hebben we een nieuw spel geleerd, Awari super leuk!
Zaterdag zijn we eerst naar het plaatjes Elmina geweest en ’s middags heerlijk aan het strand gelegen. Echt even bijkomen was dat. Iedereen lag lekker in de schaduw, maar daar waren wij niet voor gekomen. Heerlijk kunnen zonnen, want er stond een heerlijk windje. Ook nog een poging gedaan tot zwemmen maar echt dieper dan je enkels kon je niet. Heel veel golven ook, dus misschien wel zo veilig;). ’s Avonds hebben Karlijn en ik eens goed uitgepakt met het diner. Een heerlijke ‘lobster’ met een heerlijk glas wijn op! Als we het doen, doen we het goed! Ons weekend kon niet meer stuk, wat was dat smullen!
Zondag hebben we een heerlijk ontbijt gehad om dit fantastische weekend bijna af te sluiten. Want het was nog niet voorbij. Op weg richting huis moesten we nog twee dingen doen: touwbruggen beklimmen en krokodillen aaien! Voor de touwbruggen moesten we naar Kakum national park. Daar werden we meegenomen door een gids het regenwoud in. Hij vertelde dat er veel dieren leven in dit park zoals, forest elephants, slangen, insecten, vogels, vlinders en apen. De slangen wonen in de bomen, dus hier wordt niet aan bomen geschud! Helaas hebben we alleen vlinders en mieren gezien haha. Boven aangekomen zagen we de touwbruggen in de bomen al hangen. Het zag er niet zo eng uit, maar toen ik erop stond en alles wiebelde begonnen de zenuwen toch wel een beetje op te spelen. Echt vrolijk liep ik niet over de bruggen. Ik wilde er het liefst zo snel mogelijk vanaf. Gelukkig vonden Karlijn en Sanne het wel erg leuk. Wel een hele mooie omgeving, waar ik dan ook een klein beetje van genoten heb. Daarna weer terug naar de auto op weg naar Hans cottage, daar zaten de krokodillen. Gelukkig konden we eerst even rustig lunchen voordat we met de krokodillen op de foto konden. Helaas was het erg warm en geen krokodil te bekennen. Een vrouw ging toch nog een keertje voor ons op zoek en vond er eentje in het water. Helaas wilde deze er niet uit komen. Ze probeerde hem te lokken met een stukje kippenvlees aan een bamboestokje. Ze waren toch wel erg groot, dus niet zo heel erg dat we er niet mee op de foto konden! Maar toen we weg wilden gaan zei ze dat er een op het eilandje lag. Wat een geluk hadden we weer. Daar lag er eentje met zijn bek wijd open! Karlijn had het al wel eens gedaan dus die ging als eerste. Dat zag er heel spannend uit, Sanne ging als tweede en daarna was het toch echt mijn beurt. Voorzichtig neerknielen naast de grote krokodil terwijl het vrouwtje ernaast stond met haar bamboe stokje. Snel je hand erop leggen, lachen, foto maken en wegwezen. We hebben het toch maar even gedaan! Daarna konden we weer terug naar Mampong. Wat een lange rit was dat. Het was erg druk onderweg, dus hebben lekker lang in de file gestaan. Na ongeveer 5 uur eindelijk weer terug bij ons guesthouse. Dat was me het weekend wel!

Vandaag helaas weer thuis moeten blijven, want het staken is nog steeds niet gedaan! We hopen echt dat we morgen weer naar stage kunnen, want we hebben het nu wel gezien hier.
Ik houd jullie op de hoogte! Tot volgende week en nogmaals super bedankt voor jullie leuke reacties weer!

Liefs vanuit het warme Ghana!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 03 November 2014 - 17:03

Jurgen Memelink:

Hoi Kim,

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Foto's geven ook een mooi beeld.

Veel plezier nog!

groetjes,
    Jurgen

• 03 November 2014 - 20:11

Marline:

Leuk Kim!! Om weer alles van je te lezen! Hopelijk stoppen ze snel met dat staken daar, zodat jullie weer lekker verder kunnen!

Kusjessss

• 04 November 2014 - 00:03

Chantal:

wat een gezellig verslag weer! Ik ben trots op je, wat een geweldige ervaringen en belevenissen! Nog veel plezier en ik wacht weer op je volgende verslag!!
    Dikke kus van ons

• 04 November 2014 - 09:32

Joyce:

Leuk Kim! Gaaf dat je zo een weekendje er tussen uit kan! En super stoer die foto met die krokodil!! Doe het je niet na! Hopelijk stopt het staken snel.. Liefs xxxx

• 06 November 2014 - 08:42

Irene Heijman:

Hoi kim mijn tablet doet weer heel erg vervelend geef hem morgen maar met mark mee, ik heb al xxtig keer geprobeerd te reageren op je reisverslag ik vond het weer geweldig om het te lezen, maar kijk uit voor de krokodillen dat is hap sllik en weg ben je. Gelukkige kunnen jullie nu weer naar school,de kindjes zullen wel blij zijn dat ze jullie weer zien,Voor het geval alleswweer wegvalt wens ik jullie veel plezier met de kindjes en jullie mini vakantiesde foto's waren ook erg mooi. Ik geniet nog van je prachtige bloemen super van jouw. Liefs en veel plezier gr. Oma xxxx ps jammer dat sanne ziek was. Gelukkig is ze nu weer beter.wens ze maar sterkte van mij .gr .aan allemaal.