Kakkerlakkendag voor mij! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Kim - WaarBenJij.nu Kakkerlakkendag voor mij! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Kim - WaarBenJij.nu

Kakkerlakkendag voor mij!

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 September 2014 | Ghana, Mampong

Nou ik had niet te hard moeten roepen met: ‘Wij vermaken ons nog wel!’. Eerst een heerlijke pasta met roomsaus gegeten. Wat was dat smullen! Nog even gezellig kletsen met elkaar en dan heerlijk gaan slapen. Maar dat verliep helaas anders. Ik wilde op mijn kamer iets gaan pakken en schrok me dood. Lag er een vieze dikke kakkerlak op de grond, fijn! Ik gillen en de meiden kwamen gelijk kijken. Heb er een pan opgegooid, zodat hij niet mijn hele kamer door zou lopen. Gelijk Richard weer geroepen om hem te doden. Nu moest mijn kamer natuurlijk wel geïnspecteerd worden op andere familieleden. Gelukkig was er niks meer, maar echt fijn vond ik het niet. Karlijn en Sanne waren alleen maar aan het lachen, omdat mijn Engels er nu niet echt vloeiend uitkwam in deze stress. Gelukkig kon ik gezellig bij Sanne slapen om de nacht rustig door te komen. Richard zou de kamers morgen komen in sprayen en dan zouden de kakkerlakken daar op af komen en doodgaan. Nou ik heb liever dat ze gewoon wegblijven. Wij de volgende dag boodschappen doen in Accra. Ons doel was om de huur voor twee maanden te pinnen, helaas was dit natuurlijk niet mogelijk. Dus dan maar voor één huur ingeslagen. De supermarkt was enorm en we konden eindelijk wat fruit inslaan. De groentes zijn hier niet te betalen een kleine bloemkool was wel meer dan €10! Lang leven de vitaminepillen. We hebben een grote voorraad ingeslagen dus genoeg om te eten. En een heerlijke pot Nutella pasta mocht niet ontbreken. Na het winkelen zijn we naar het guesthouse gegaan om daar weer alles uit te pakken. Helaas was de kakkerlakkenplaag nog niet over. Alweer een in de wc, waar ik natuurlijk als eerste ging kijken. En om het hele kakkerlakkenincident af te maken liep er die avond nóg een mijn kamer in. Sanne hield de wacht en ik ging Richard maar weer halen. Het was al laat dus daar kwam hij aangelopen met zijn handdoekje rond zijn middel. Samen hebben we de kakkerlak gelukkig kunnen vangen! En om deze avond compleet te maken besloot het keihard te gaan regenen. Daar zaten we dan gezellig buiten, dan maar binnen een filmpje kijken. Vandaag zijn we weer op pad geweest met Richmond. Het plan was om de Chief te ontmoeten en naar de cacaofarm te gaan. Maar het zou Ghana niet zijn als dit door zou gaan. De Chief was in Accra dus die kunnen we morgen pas ontmoeten. En de cacaofarm was gesloten, dus dat doen we dan ook maar morgen. Dan maar een boswandeling door de bush bush. We zijn het dorpje Mampong doorgelopen en hebben een beetje alle huisjes bekeken. Worden we weer meegenomen naar een broer van iemand. Zaten we daar binnen op de bank, weer geen idee wat we hier weer deden. Maar ja dat is het leven in Ghana. Wel leuk om te zien hoe die mensen daar binnen leven en wonen. Het was behoorlijk warm vandaag, dus een beetje verbrand worden hoort erbij. Straks weer lekker pasta eten, het komt mijn neus nog niet uit gelukkig! En vannacht weer in mijn eigen bedje slapen. Hopelijk wordt dit een goede nachtrust, we zullen zien!

Ik spreek jullie snel weer en heel erg bedankt voor jullie leuke reacties! Die doen mij goed!!

Liefs, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 27 September 2014 - 19:35

    Melloney:

    Oneee geen kakkerlakken! Gelukkig hebben ze daar spray voor :D komt goed kimmie!
    Mocht je vanavond weer niet kunnen slapen: dan heb je ons vriendinnenboekje nog ;)
    Veel plezier morgen op de cacaofarm! Misschien kun je wat lekkere chocola maken!! Zo handig ben jij wel.

    Zet 'm op!!

    xxxx

  • 27 September 2014 - 19:57

    Joyce:

    haaa Kim!

    Hier moet ik wel een beetje van lachen! (ik zie het namelijk helemaal voor me) goed dat jezelf getroost hebt met een pot nutella! Leuk zo'n cacao farm. ik eet de laatste tijd rauwe cacao nibs en poeder door de yoghurt dus als je dat toevallig krijgt zou ik het aannemen haha, het is wel heel erg puur dus je moet er van houden.

    Slaap lekker vannacht en niet te veel aan de beestjes denken!

    xxxxjes

  • 27 September 2014 - 20:44

    Marcelle:

    Aaah Kim! Ook al kakkerlakken bij jou! In ons huis hebben we ook een familie uitgemoord.
    Maar wat leuk om te lezen dat jullie je goed vermaken. Groetjes aan de andere meiden en succes alvast op stage!!!

  • 28 September 2014 - 12:10

    Opa:

    Hoi Kim,
    Wat een belevenissen,
    We volgen je op de voet.Heel interessant.
    Oma en opa joppe.

  • 28 September 2014 - 16:03

    Petra:

    Hallo Kim
    Ik snap je angst voor kakkerlakken.Ik hoop dat San je van je angst kan afhelpen al heb ik daar een hard hoofd .hou je taai meid.En veel plezier op jullie eerste stage dag
    Gr fam van Driel

  • 29 September 2014 - 23:35

    Irene Heijman Oma:

    Hoi kimmetje vindt het heel leuk jullie verslagen te lezen.ik wens jullie veel sterkte met de kinderen daar en natuurlijk met de kakkerlakken , de foto's zijn leuk, gefeliciteerd met je vader we vieren alle verjaardagen welals je terug ben .wens jullie nog heel veel plezier en succes met het lesgeven en de kakkerlakken. Liefs oma xxxx

  • 13 Oktober 2014 - 19:52

    Marline:

    Faaakkkkkkkkakkerlakken blehhhhhh dat zal wel gillen geweest zijn!!!
    Ben zo ontzettend blij dat ze daar ook nutella hebben! Kan niet missen;)

    FUN♥

  • 15 Oktober 2014 - 16:14

    Suzan:

    Lieve Kimmie,

    Ik moet stiekem wel lachen om je kakkerlakken verhaal. En nu moet ik denken aan ons spin-bankverhaal in Utrecht, haha. Je zal vast een held zijn geweest ;). Als je terug bent, durf je alles te vangen. Ben ontzettend trots op je, dat je dit spannende avontuur bent aangegaan. Ik lees je berichten graag, zodat ik weet wat je allemaal meemaakt. Ik mis je wel, lief huisgenootje! Ik stuur je straks een uitgebreide mail.

    Heel veel liefs uit het Herfstachtige NL xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 5286

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 December 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: